Miért érdemes a harmadik trimeszterben is sportolnod?

Kedves SzupeRmamik!

Kismamaságunk időszakát nagyban megkönnyíthetjük, sőt, ha lehet, még szebbé tehetjük, hapocakosan is folytatjuk a sportolást. Abban az esetben, ha orvosunk is egyetért, még a harmadik trimeszterben is mozoghatunk, ebben az időszakban azonban folyamatosan érdemes egyeztetni nőgyógyászunkkal, hiszen ilyenkor már kinyílhat a méhszáj. Ilyenkor már bizonyos gyakorlatok (pl. magasra nyújtózás fej fölött, rázkódással járó mozgásformák, nagy súlyok emelgetése) kerülendők. A mérsékeltebb intenzitású edzéssel azonbanszámos kellemetlenséget megelőzhetünk. De hogy mik is ezek pontosan? Lássuk!SzupeR KisMami

  • A súlygyarapodás, mely a harmadik trimeszterben kissé felgyorsulhat, könnyedén egészséges keretek között tartható.
  • Megelőzhető a terhességi cukorbetegség.
  • Megelőzhető, illetve mérsékelhető az ebben az időszakban oly sok Kismamát utolérő derék- és hátfájdalom.
  • Fenntartható a kiegyensúlyozott emésztés, mely közvetve megelőzheti a terhesség során sokunkat érintő és később is komoly kellemetlenségeket okozó aranyér kialakulását.
  • Mozgékonyságunk fenntartása könnyebb szülést és gyorsabb regenerációt eredményezhet.

Kutatási eredmények bizonyítják, hogy a 29. hét után is tréningező édesanyák kisebb testzsír tömeggel rendelkező Babáknak adnak életet, mely a gyermek számára kedvezőbb testkompozíciót biztosít. (Forrás: Obstetrics and Gyneology).

Még akkor is érdemes mozognunk a harmadik trimeszterben, ha a megelőző időszakban reggeli rosszulléteink, illetve fáradékonyságunk miatt ezt nem tettük. Ez az az időszak ugyanis, amikor a Baba zsírszövete, testkompozíciója kialakul, így a harmadik trimeszterben végzett testmozgással is nagyon sokat teszünk a gyermekünk későbbi egészségéért.

Aggodalomra semmi ok. Ha nem voltunk soha maratonisták vagy a fitnesz terem királynői, minden másnap egy 20-40 perces sétával is rengeteget tehetünk Kisbabánk és saját magunk egészségéért. Ha pedig folyamatosan mozgásban voltunk, orvosunkkal egyeztetve -kerülve a rázkódással, illetve komoly terheléssel járó mozgásformákat -, s a tempóból visszavéve élvezzük a mozgás örömét, ameddig csak jól esik.

 

Recommended Posts

Leave a Comment