Miért nem látod testeden a változást?

SzupeRmami fejlődés1Kedves SzupeRmamik!

Nagyon sok sikersztorival találkozom nap mint nap, hiszen a Nőnél elszántabb lény nincs a világon. A női kitartás, szorgalom és akarat – no és persze a női fifika – hegyeket dönthet le, háborúkat nyerhet meg, vagy éppen robbanthat ki. Elég egy jókor elejtett, jól kivitelezett női pillantás és a férfi világ felbolydul.

Mégis, megkerestek néha azzal a problémával is, hogy hiába az edzés, hiába a helyes táplálkozás, mégsem látszik az eredmény.

Álljon itt néhány ötlet, mi is lehet ennek az oka. Ha magadra ismersz, máris tudod, hol kell változtatnod, hogy elérd a jól megérdemelt eredményt.

  1. Edzéseid nem elég intenzívek

Nagy igazság, ha csini vagy az edzésed után is, akkor valami nem stimmel. Abban az esetben nem volt elég intenzív a tréning, hiszen magunkat kihajtva, hulla fáradtan biztosan nem nézünk ki úgy, mint egy mosolygó virág. Azt szoktam mondani az edzőtárs Lányoknak, ha folyik a smink, akkor jó nyomon vagy. Akkor viszont, ha edzés előtt hulla fáradtan dobod le a cuccod az öltözőben, ha bevánszorogsz a terembe és a buksidat vakargatva azon agyalsz, mihez is lenn ma kedved, akkor biztos lehetsz abban, hogy nem lesz meg aznap a kellő intenzitás.

Soha ne felejtsd el: a változás ott és akkor történik, amikor fáj, amikor kényelmetlen, amikor abbahagynád! Minden sorozat után (ha kondizol), illetve minden kör után, ha SzupeRmami TRÉNINGet végzel azt kell érezned, hogy “uhhh, nem bírom!”. Az élsportolók ahhoz, hogy fejlődjenek, minden áldott edzésen fájdalomig küzdenek. Természetes, hogy mi hobbisportolóként más célokat tűzünk ki magunk elé, de a vágy ugyanaz: a fejlődés.

Amit tehetsz, hogy elérd a kellő intenzitást: fejben spannold fel magad már a tréning előtt, hangolódj rá, hogy a lehető legrövidebb idő alatt  a legtöbbet hozd ki magadból, koncentrálj arra, hogy igenis, helyesen, jól kivitelezve csinálod meg a gyakorlatokat. Engem a jó zene is inspirál. Készíts magadnak több track listát edzéshez és add az ívet! 🙂

2.   Edzéseid nap nap után ugyanolyanok

Akkor, ha minden nap ugyanazt csinálod, akkor ha nem terheled magad fokozatosan egyre jobban, akkor ha mindig ugyanazt kérdezed a testedtől, a válasz is ugyanaz lesz. Mi történik, ha a megszokás rabja vagy? Egy idő után rááll a tested az edzésmunkádra, megszokja, megtanulja, nem talál benne kihívást, tehát bolond lesz fejlődni. Gondolj csak bele! Neked kihívás egy jól begyakorolt verset százszor elmondani? Talán a harmadik még az, a negyedik már élvezet, mert nem nehéz, az ötödik már sok, a hatodiktól pedig halálosan uncsi, rutinszerű. Ahhoz, hogy fejlődj – legyen szó edzésről vagy bármi másról, – ki kell mozdulnod a komfort zónádból. Ehhez mindig változó terhelés szükséges. Változtatni több módon is tudsz. Nehezíted a súlyt, nehezíted a gyakorlatokat, változtatod a gyakorlatokat, változtatod az intenzitás, vagy mindezt teszed egyszerre. A SzupeRmami TRÉNINGek alapja is ez: állandóan újabb és újabb inger létrehozása, s a fokozott intenzitással a komfortzónád elhagyása.

3.       Nem vagy kitartó?

Abban az esetben, ha lenyomsz egy szuper intenzív edzést, ami fáj és bőven túlmutat a kényelmi zónádon, az nagyon jó. Viszont ha ezt teszed mondjuk hetente egyszer vagy kétszer, esetleg egy hónapig rendszeresen, aztán két hónapig egyáltalán nem, nagyon ne lepődj meg, ha elmarad az eredmény, vagy a pici változás hamar elvész. Ahhoz, hogy tartósan átformáld a tested, hogy erősebb, edzettebb légy, kitartóan, rendszeresen kell áttörnöd a határaidat. Ha néha becsúszik egy lagymatag tréning, ne idegeskedj. Ami meghatározza a végeredményt,  az a munka, amit általában rendszeresen végzel. Vagyis ha van egy jó tréninged és három rossz a héten, akkor is ugyanez lesz a helyzet,, nem fejlődsz, és ráadásul nem is fogod érteni, hogy miért nem.

SzupeRmami fejlődés24.     Nem pihensz?

Ha nem pihensz, ha nem figyelsz a tested jelzéseire, ha túlhajtod maga, vagyis túledzed magad, akkor sem látsz majd eredményt egy idő után, hiszen a tested felemészti saját magát. Az izmaidnak nincs ideje regenerálódni, ergo nem is fognak fejlődni. Te hogy érzed magad 48 vagy 72 óra ébrenlét után? Úgy gondolod, ha két éjszakát kihagyva nekiállsz dolgozni, produktív és kreatív leszel? Nos, nem vagyunk egyformák, de én biztosan csak a túlélésre játszanék. Hát a testünk is ilyen. Takaréklángon csinál mindent, amire kényszeríted, hisze szegény spórol azzal, ami még maradt. Sokkal jobban jársz, ha beiktatsz két pihenőnapot a héten. Nem azt mondom, hogy kényszerítsd magad tespedésbe. Inkább csinálj valamit, ami feltöl. Ha futni szoktál, akkor görkorizz, sétáltass kutyát, bicózz. Ha gyúrni szoktál, akkor ússzál egy jót. Ha velem tréningezel, akkor menj el kirándulni a szabadba. Mindegy, mit csinálsz, de kevésbé intenzíven tedd, mint edzésnapokon szoktad, tehát tényleg tudd rámondani, hogy aktívan pihensz. És persze aludj! Aludj napi 8 órát, ha teheted, de minimum 6-ot! Enélkül sajnos nincs fejlődés!

5.    Túl sokat kardiózol

Bizony, erről már egyszer írtam Nektek. Jó a kardió, azonban testünk hamar hozzászokik, ami teljesítmény szempontjából nagyon jó, viszont a testeden várt fejlődés, ha túl sokat és túl hosszan végzed ezt a fajta edzésformát, sajnos el fog maradni. A hosszú kardiók helyett jobban jársz heti néhány alkalommal az edzéseid része ként végzett intervallum (magas és alacsony pulzustartományt váltogató) tréningekkel, illetve ha komolyabb súlyfeleslegtől szeretnél megszabadulni, a súlyzós edzések mellett heti két három alkalommal végzett kardió szakasszal.

6.     Nem vagy ott az edzéseiden agyban

Bizony, a koncentráció is nagyon fontos. Abban az esetben, ha nem tudsz arra figyelni, amit csinálsz, nem csak annak következtében nem fogsz fejlődni, hogy nem helyesen végzed a gyakorlatokat. Ebben az esetben az izmaid sem fognak olyan hatékonyan dolgozni. Egyes testépítők szerint edzés közben szinte látnunk kell magunk előtt az éppen dolgoztatott izmot, annak munkáját, s így még hatékonyabb lesz edzésünk és még komolyabb az eredménye.

7.     Egy rosszul felépített táplálkozást nem lehet edzéssel kompenzálni!

Ha helytelenül táplálkozol, ha továbbra is sok édességet, egyszerű szénhidrátot, kevés fehérjét, kevés rostot és energiamentes folyadékot viszel be a testedbe, nem támogatod céljaidat, tested formálódását a jó irányba.

Abban az esetben, ha fogyni szeretnél, bátran állíthatjuk, hogy a diétád lesz mindennek az alapja. Természetesen szép eredményt edzéssel és diétával lehet elérni, viszont ha túl edzed, vagy túlzottan éhezteted magad, akkor nem azt látod majd a tükörben és a mérlegen, amit szeretnél.

Elengedhetetlen, hogy megfelelő mennyiséget fogyassz a makrotápanyagokból megfelelő arányban, összhangban céljaiddal és edzésmunkáddal.

 

8.     Azért, mert “CSAK”SzupeRmami fejlődés3

Nem vagyunk egyformák, ennek következtében nem is fejlődünk egyformán. Vannak, akik villám gyorsasággal szednek magukra izomzatot és képesek komoly súlytól megszabadulni igen rövid idő alatt. Nem meglepő, ha összehasonlítod magad másokkal. Azon túl azonban, hogy magadat idegesíted vele, még nem biztos, hogy többet és jobban csinálnak a többiek, mint te, csupán lehet, számodra több idő szükséges a változáshoz.

Ajánlatos nem csupán a mérleget használni eredményeid mérésére, hiszen ha megszabadultál néhány kilótól és izomépítésre adod a fejed, lehet, hogy a mérleg azt súlya majd, nem, vagy visszafejlődsz. Használd a ruháidat, centimétert, zsírszázalék mérőt és ne idegeskedj, a jó munkának meg lesz a gyümölcse.

Fejlődni, folyamatosan változni nagyon nehéz. Egy konditerem falán olvastam egyszer: a test az a mű, amely soha nem lesz kész. És ez óriási igazság.

Akkor azonban, ha nap nap után dolgozunk rajta és teszünk valamit magunkért, biztosak lehetünk, hogy a látványos változás nem várat magára sokáig. :

 

 

Recommended Posts

Leave a Comment