“Ne egyél semmit edzés előtt!” – Fitnesz Mítosz Megdöntve!

Talán már mi is találkoztunk ezzel a mítosszal: ne együnk edzés előtt, mert hatékonyabb lesz a zsírégetésünk.

Nos, ez az állítás megdőlni látszik. Figyeljünk csak, miért is!

A TESTÜNKNEK SZÜKSÉGE VAN SZÉNHIDRÁTRA , hogy legyen energiánk az edzéshez, máskülönben épp az ellenkező hatást érjük el, mint ami szeretnénk. Az egyesült államokbeli Strength And Conditioning Journal biciklistákat vizsgált, kiknek egy csoportja evett edzés előtt, míg egy másik csoport nem vett magához semmilyen élelmiszert a tréninget megelőzően. Az elégetett zsír mennyisége mindkét csoportnál azonos volt (természetesen az egyéni tulajdonságok függvényében eltérést tapasztaltak), míg az a csoport, aki éhgyomorra edzett, az elégetett kalória mennyiség 10%-át fehérjéből, vagyis egy részét saját izomtömegéből nyerte. A fitt forma, a súlytartás valamint az egészség, mint célkitűzések viszont mind-mind azt diktálják, hogy edzéseinkkel izmot építsünk, ne pedig elégessük.

A TESTÜNKNEK SZÜKSÉGE VAN ENERGIÁRA, HOGY INTENZÍVEN TUDJUNK EDZENI. Azt már tudjátok, a SzupeRmami Tréningek a maximális intenzitásról szólnak, hiszen így tudunk viszonylag rövid edzésidő alatt maximális eredményt elérni. Ehhez azonban kell az energia. Hiszen gondoljuk csak meg, mennyivel tud menni az autónk, motorunk, ha nincs benne üzemanyag? Mennyi ideig képes haladni, ha nincs benne kellő mennyiségű és minőségű benzin, gázolaj, bioetanol, illetve akármi, amivel működik? Működik a telefonunk, ha nincs feltöltve? Biztosan jártunk már úgy, hogy épp akkor merült le az aksi, amikor a leginkább szükségünk lett volna egy gyors hívásra, tehát a válasz ismét: nem, nem és nem. Ha nincs energiánk a tréninghez, akkor fele olyan intenzívek, s így hatékonyak sem leszünk, mint egy megfelelő összetételű, megfelelő időben elfogyasztott apró harapnivaló hatására lehetnénk. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg végig szenvedünk majd az edzés alatt az alacsony vércukorszint miatt, amely szédülést, rosszabb esetben ájulást is eredményezhet.

Természetesen nem arra biztatunk itt senkit, hogy tömje tele magát edzés előtt. EGY JÓ ÖSSZETÉTELŰ SNACK MEGTESZI HATÁSÁT. Az edzés előtt 45 perccel elfogyasztott fehérje és szénhidrát kombináció tökéletes energiaszolgáltató: sokkal több erőnk és energiánk lesz az edzéshez, melynek hatására sokkal több kalóriát is leszünk képesek elégetni.

SNACK TIPPEK EDZÉS ELŐTT:

Egy kis adag fehérje turmix, natúr joghurt banánnal, almaszeletekkel, eperrel, málnával, áfonyával, gránátalma kifacsart leve néhány szem sózatlan pisztáciával, mandulával, dióval, fél fehérjeszelet egy almával, két evőkanál sovány túró zabpehellyel, meggyturmix egy marék magozott meggyel és1,5 dl mandulatejjel.

TEHÁT HOGY IS VAN EZ?

Mítosz

Recommended Posts

Leave a Comment