Szuperételek SzupeR Kismamiknak 1. – Avagy mit egyél, ha édességre vágysz?

sültalmaKedves SzupeRmamik!

Számos kutatás igazolta napjainkra, hogy nem csupán saját egészségünket és közérzetünket befolyásolja a várandósságunk alatt elfogyasztott ételek minősége, hanem közvetlen hatással van Magzatunk fejlődésére és későbbi egészségére is. Az “Amit eszel, azzá leszel!” közhely fokozottan igaz ebben az időszakban és nem csupán magunkért vagyunk felelősek, hanem születendő gyermekünkért is. Ez az az időszak, amikor kifejezetten indokolt a vegyes táplálkozás, vagyis a “mindenből mértékkel” elv. Nem hagyhatók ki a szénhidrátok, sem a fehérjék étrendünkből, s érdemes megtartani az egyensúlyt a tápanyagok között. Mindezek mellett nagyon fontos, hogy mennyiség helyett próbáljunk törekedni a minőségi ételek fogyasztására.

És ha ránk tör a kívánósság?

Nos, álljon itt néhány tipp egészséges nassolni valókra, ha éppen édességre vágysz – nem csak KisMamiknak!

  • GYÜMÖLCSJOGHURT S.K.

Készítsd el saját gyümölcsjoghurtodat! Kiváló tízórai vagy uzsonna válhat belőle, de főétkezések utáni desszertként is megállja a helyét. Emellett nem kell a különböző adalékanyagok miatt aggódnod, hiszen a natúr joghurt “gyártása” nagyban eltér az ízesített társaitól. Válassz bogyós gyümölcsöket a mélyhűtőből, vagy friss, idénygyümölcsöket (pl. körte, alma, szilva). Turmixold össze és már fogyaszthatod is. Ha édesebb ízre vágysz, adj hozzá fél banánt a turmixhoz vagy ízesítsd kevés mézzel joghurtodat.

  • ÉDES KRÉMEK

Tudjuk, hogy a különböző krémporok, pudingporok számos, nem túl egészséges adalék anyagot tartalmaznak. Csináljunk magunknak finom, tuti biztos csokikrémet. Turmixoljunk le két banánt, adjunk hozzá holland kakaóport (1-2 teáskanállal) és már kész is az édesség iránti vágyunkat kielégítő finomság. Puding por helyett pedig keverj el 3 dl tejet egy evőkanál zabpehely liszttel, egy evőkanál kakaóporral vagy vaníliával, öntsd fel még 2 dl tejjel és főzd forrásig. Ízesítsd mézzel ízlésed szerint, tálald gyümölcsökkel megbolondítva.

  • GUMICUKOR HÁZILAG

Nem csak KisMamiknak, de Kisgyermekeknek, valamint gumicukor-rajongóknak is kiváló megoldás az otthon készült gumicukor.

Hozzávalók: 2,5 dl víz (külön), 9 evőkanál zselatin, 4 evőkanál méz, 2,5 dl gyümölcslé, 2,5 dl pürésített gyümölcs vagy almapüré (bolti)

Elkészítés: Fontos, hogy valamennyi alapanyag legyen előkészítve, mikor hozzáfogsz a gumicukor gyártáshoz! Gyorsan dolgozz! Ha hozzáfogtál, már nem hagyhatod abba, míg el nem készül, ezért fontos a jó időzítés. 🙂

Pürésítsd le a gyümölcsöt teljesen szósz állagúra. Mérj ki 2,5 decit belőle. Készíts elő 2,5 deci gyümölcslevet. Forralj fel 1 deci hideg vizet.

Add hozzá a zselatin port 1,5 deci hideg vízhez és gyors mozdulatokkal kevergesd, amíg zselés állagú nem lesz. Sietve add hozzá a forrásban lévő vizet is és kevergesd. Állagát tekintve sűrűnek, azonban még keverhetőnek kell lennie. Öntsd hozzá a gyümölcslevet és a gyümölcspürét, majd keverd bele a mézet. Gyorsan öntsd szilikon formákba vagy zsiradékkal enyhén megkent üveg formákba és tedd a hűtőbe 2-3 órára.

Hűtőszekrényben 1-2 hétig eláll a finomság. 🙂friss gyümölcs

  • SÜLT ALMA DIÓVAL

Vágj félbe két szép almát, vedd ki a magházukat. Helyezd őket sütőpapírra egy tepsibe. Öntsd le kevés mézzel, tegyél a magház helyére diót és süsd aranybarnára kb. 150 fokon.

  • MANDULÁS TÚRÓKRÉM

150 g sovány tehéntúrót keverj el fél leturmixolt banánnal és adj hozzá szeletelt mandulát. Fogyaszd jó étvággyal!

  • FRISS GYÜMÖLCSSZELETEK ÚT KÖZBEN IS

Ha munkába készülsz, vagy hosszabb útra, szeletelj fel magadnak almát, körtét és tedd egy dobozba nagyancs- és mandarin gerezdekkel. Így mindig kéznél van az egészség. 🙂

 

 

Recommended Posts

Leave a Comment