SzupeRmami TRÉNING szoptatás mellett is

SzupeRmami 001

A SzupeRmami Kocog Klub tagjai közül sok Édesanya szoptat a futóedzések mellett.

Kedves SzupeRmamik!

Amikor megszületik egy gyermek, mindannyiunk legnagyobb vágya és a születés boldog pillanatától új és mindent felülíró életcélunk, hogy mindent biztosítsunk, ami a Baba számára a legjobb. Talán a legfontosabb, amit egy Baba tőlünk, édesanyáktól kaphat, az az anyatej, hiszen ennél jobb táplálék nincs egy csecsemő számára.

Sokunkban felmerül a kérdés, nem ártunk-e az anyatej mennyiségének, ha a gyermekágy letelte után, illetve amikor orvosunktól engedélyt kapunk, újból elkezdjük a mozgást. Számos vélemény – szakmai és kevésbé megbízható – kering a köztudatban.

Néhány példa, amit hallhattunk már:

  • nem jó szoptatás alatt sportolni, mert rossz ízű lesz a tej az izomláztól,
  • a fokozott fizikai terheléstől elmegy a tej,
  • a mellek megereszkednek a nagy súly és a sporttal együtt járó rázkódás miatt,
  • csökken a tej mennyisége a fokozott folyadékvesztés (izzadás miatt) sportoláskor,
  • ha fogyókúrázol csökken a tej mennyisége,
  • a túl szoros sportmelltartótól, a fokozott rázkódástól elzáródhatnak a tejcsatornák
Forrás: www.seven-seas.com

Kép: www.seven-seas.com

És az igazság:

  • A tej megsavanyodása sportolástól egy közkedvelt tévhit. Előfordulhat, hogy kissé savas lesz a tejci az izomlázat okozó, izmokban felhalmozódó tejsavtól, azonban kevés baba szopikedvét veszi ez el. Amit tehetsz, hogy biztos legyél benne, nem csinálsz bajt, az az izomláz elkerülése. Ez egy 12-14 hónapig tartó sportmentes időszak után lehetetlen vállalkozásnak tűnik. Ezért tarts fokozatosságot. Ha a Szerezd Vissza a tested! Programhoz csatlakoznál idő előtt, az javaslom Neked, válaszd inkább a Légy Újra Önmagad Szülés Utáni Tornaprogramot és csatlakozz AZ ÉLETMÓDVÁLTÓ PROGRAMHOZ a harmadik hónap után. Ha fokozatosan lendülsz mozgásba, kisebb az esélyed a mindent elsöprő izomláz kialakulására. Ha ez mégis bekövetkezne, rengeteg folyadék fogyasztásával és kellemes, langyos, lazító fürdővel segítheted tested a gyors regeneráció útján.
  • Nem javasolt szoptatás alatt óriási terhelésbe csapni fokozatosság nélkül, mert ha hirtelen teszed ki magad nagyon komoly fizikai terhelésnek, (pl. óriás súlyokat emelsz), akkor lehet gond a tej mennyiségével. Az aerob tevékenységek (pl. kocogás, kerékpár, gyors gyaloglás, aerobic, SzupeRmami TRÉNING) nem okoznak problémát a tej mennyiségében, de kiemelkedően fontos, hogy hallgass a testedre! Ne fáraszd ki magad teljesen! Akkor hagyd abba a mozgást, amikor úgy érzed, hogy még bírnád. Tudom, ez egy maximalista nőnek komoly kihívás, de anyai ösztönünk minden ilyesmit felülír majd. 🙂
  • Fontos a prevenció mellünk egészsége és szépsége megőrzése érdekében! Ezért a szoptatás idején kiemelkedő szerephez jut a jól megválasztott, minőségi sportmelltartó! Ahogy a cipőn, ezen sem érdemes spórolni. Vagyis ha jó a melltartód, biztos lehetsz abban, hogy a sportolástól nem fog megereszkedni a cicid. Lényeges dolog, hogy minden edzésed szoptatás után történjen, “üres járaton”! Valúlságóban igaz, hogy a túlságosan szoros melltartó és a durva rázkódás tejcsatorna-elzáródást okzhat, ezért szabj magadra minden edzést! Ha nem esik jól ugrálni, tompítsd le a gyakorlatokat. Ha nem kellemes kocogni, válts biciklire vagy úszásra, illetve válassz olyan edzéstípust, ami testileg-lelkileg feltölt.
  • A tréning alatti izzadást könnyedén kompenzálhatod kellő mennyiségű folyadék bevitellel. Szuper megoldást jelentenek a gyümölcsteák, a szűrt víz, szénsavmentes ásványvíz, frissen facsart gyümölcslevek. A No.1 pedig – legalábbis számomra – az izotóniás ital, amit magad készítesz. Miből áll ez? 2/3 100%-os almalé, 1/3 szénsavmentes ásványvíz.
  • Fogyózni valóban nem ajánlott, legalábbis gyermeked születése után az első két hónapban. Testünk energiaigénye valóban növekszik a szoptatás időszakában, ezért a szerencsésebb Édesanyák akár fogyást is tapasztalhatnak ilyenkor. A probléma akkor következik be, amikor abbahagyjuk a szoptatás, ilyenkor ugyanis csak úgy ugrálhatnak ránk a kilók. Fogyózni nem szabad szoptatás alatt, hiszen a szervezetünkből felszabaduló méreganyagok kiválasztódhatnak az anyatejben, viszont egészségesen táplálkozni nemcsak lehet, de kötelező is lenne a várandósság és szoptatás idején. Gondolja csak bele: nemcsak, hoyg Te azzá leszel, amit megeszel, de Gyermeked is! Táplálkozz egészségesen, ne egyél meg egy fél disznót (elnézést a kifejezésért, főként a vegetariánus SzupeRmamiktól), mozogj, amennyi jól esik és meglátod, nem lesz gond a formáddal.

Általánosság, amely mindenre igaz, nem létezik. Mindannyiunk teste más, másra van kalibrálva. A legfontosabb dolog, ami minden pillanatban igaz és elsődleges mind a Babavárás, mind pedig a szoptatás időszakában: figyelj Babádra és Magadra!

Ha valami nem esik jól, módosíts rajta! Ha kevesebb a tejci, hagyj ki néhány napot a sportban és csak pihenj! Ha úgy látod Babádon hogy csökken a szopizási kedve, változtass a terhelésen! Hidd el, ha így teszel, semmi gondod nem lesz! És még valami: legyél türelmes magadhoz!

De hogy bizonyítékkal is szolgáljak, íme Timi SzupeRmami, a Szerezd Vissza a tested!2.0 egyik résztvevőjének beszámolója a Program és a szoptatás kapcsolatáról. Timi egy – a Program alatt – három hónapos gyönyörű Picibaba édesanyja.

Szia Rita!

Ígéretemhez híven, küldöm a számokat:

– bal comb: – 0,5 cm

– jobb comb: – 1 cm

– csípő: – 2,5 cm

– has: – 4 cm

– derék: – 4 cm

– mell: – 4 cm

Ezek az én számaim . Súlyomból 1,5 kg-ot ugráltam le . A diétát nem tartottam, de odafigyeltem az étkezésemre. Az ugrásokat vissza kellett fognom a melleim (szoptatás) és a térdeim miatt. A héten úgy esett, hogy este 10-11h fele kezdtem el, hát volt olyan éjszaka, hogy hajnali 4-ig fent voltam úgy felpörögtem, de legalább befőztem a szilva- és barack lekvárt . Most 69 kg vagyok, a versenysulyomhoz meg le kell adnom 5-6 kg-ot, de úgy lőttem be, hogy egy év (azaz jövő áprilisig) múlva.

Köszönöm és további szép napot, Timi”

 

Recommended Posts

Leave a Comment