SzupeRmami SÉF – Laktóz-, glutén- és bűntudat-mentes Blondie

Kedves SzupeRmamik!

Íme, egy univerzális süti recept, ami nagyon-nagyon finom. A legreformabb formájában is dicséretet kapott a Család Baba- és Férfitagjától is. Egyre érdemes vigyázni, süss dupla adagot, mert nagyon hamar elfogy! 🙂

Alább két verziót találtok, egy nem laktóz- és gluténmentes, de alakbarát verziót és egy glutén-laktóz mentes változatot.

Aki súlycsökkentést célzott meg, azért nem ajánlom, hogy teletömje magát ezzel a finomsággal sem, mert bár reform, de azért ennek – mint mindennek – is van kalória tartalma. Egy-egy kocka viszont belefér. 🙂

Lássuk!

blondie“Sima” VERZIÓ:

Hozzávalók:

10 dkg vaj, 5-6 evőkanál kókuszcukor, 2 dl tej, 3 tojás (nagyobb méret), 4 ek. finom zabpehely, 20 dkg zabpehelyliszt, 3 tk. szódabikarbóna, 10 dkg 70%-os étcsoki töret.

Laktóz- és Gluténmentes VERZIÓ:

Hozzávalók:

10 dkg margarin (Liga – ez laktóz mentes)/laktózmentes vaj, 5-6 ek. kókuszcukor, 2 dl mandulatej, 3 tojás (nagyobb méret), 20 dkg mandulaliszt, 2-3 tk. őrölt chia mag, 4 tk. szódabikarbóna, 10 dkg 70%-os étcsoki

ELKÉSZÍTÉS (mindkét recept):

Keverjük össze a száraz anyagokat (beleértve a feldarabolt csokit is) és a nedveseket (tej, kissé olvasztott vaj vagy margarin, tojások) külön, majd szép fokozatosan, kevergetés mellett adjuk a nedveseket a szárazhoz és csomómentesre keverjük el. Sütőpapírral kibélelt tepsibe  öntjük a masszát. A sütőpapírt tartsuk folyó víz alá, gyűrjük össze, majd kisimítva tegyük a tepsibe és vajazzuk/margarinozzuk, mielőtt beleöntjük a tésztát. Melegítsük elő a sütőt 200 fokra és a sütit toljuk a forró sütőbe. 10 percig ne maceráljuk, utána vegyük lejjebb a hőfokot 170-re és tűpróbáig (kb.35 percig) süssük. A laktózmentes változat előfordulhat, hogy kicsit tovább sül, illetve picikét összeesik, de az íze nagyon finom.

Jó étvágyat! 🙂

#paleofinomság, #Paleolitdiéta, #laktózmentes, #gluténmentes, #fittédesség

Recommended Posts

Leave a Comment